Електромобіль для міста – Smart Forfour EQ

“Smart, імовірно, найвідоміший своїм компактним Fortwo, який є міським автомобілем, що менше за будь-який інший автомобіль, що продається на даний момент і призначений переважно для міського життя. Forfour – це трохи більший автомобіль, побудований на тій же платформі, на цей раз з чотирма дверима, але з тим самим незвичним розташуванням двигуна ззаду та заднім приводом, призначеним для максимального внутрішнього простору для даної площі.”

Електромобіль для міста - Smart Forfour EQ

Часи, однак, змінилися, і перехід до електрифікації витісняє традиційні двигуни. У 2017 році Smart представив версії EQ для Forfour та Fortwo, замінивши бензинові двигуни на електричний мотор та батарейний пакет, і запропонував два типи. Тепер всі бензинові версії були припинені, нові моделі ForFour продаються тільки як електромобілі.

Smart Forfour EQ – задній привод

Незважаючи на перехід до електричного приводу, деякі речі залишаються незмінними. Спочатку розроблений і збудований в співпраці з Renault, яка виробляє механічно схожий Twingo, Smart EQ Forfour використовує ту ж саму базову конструкцію, що й менший EQ Fortwo, розташовуючи двигун на задній частині автомобіля та приводячи задні колеса в рух, на відміну від підходу з переднім двигуном і переднім приводом, що використовується у всіх інших малих автомобілів на ринку.

У версії EQ електромотор розташовується біля супутніх електронних пристроїв та коробки передач приблизно в тому ж самому місці, що і в меншого розміру EQ Fortwo, і він також приводить задні колеса, на відміну від підходу переднього двигуна та переднього приводу у всіх інших малих автомобілів на ринку.

Переваги

Smart EQ Forfour також ділиться своєю електричною приводною установкою з моделлю Fortwo, хоча він трохи більший та важчий. За замовчуванням він отримує 82-сильний електромотор, який розташовується між задніми колесами з батареєю ємністю 17,6 кВт·год, розміщеною під підлогою, щоб не впливати на простір для пасажирів або багажника.

Оскільки ForFour EQ було вперше представлено в 2017 році, для цього автомобіля існують два офіційних значення запасу ходу на одному заряді.

Один з переваг зміни стандартної конфігурації полягає в тому, що Smart EQ Forfour має надзвичайно малий радіус повороту завдяки відсутності великої маси металу в носі автомобіля, що дозволяє переднім колесам повертатися на більший кут. Це означає, що вам не потрібно буде робити менше поворотів на три точки, а паркування стає також легшим, що є бонусом для не досвідчених водіїв.

Проте важливо зазначити, що саме керування автомобілем має низьке передаточне число, щоб водії не потрапляли в скрутне положення. Гідропідсилювач робить його легким, але для повного обертання керма потрібно зробити кілька обертів. Це не дозволяє ForFour бути настільки легким у водінні, наскільки він може бути, проте для більшості покупців це розумний вибір. Все ще можна відчувати задоволення від водіння, особливо коли відчуваєш, як автомобіль рухається на поворотах до включення системи електронного стабілізації, так, це безпечно, але не захоплююче.

Ще більше розчаровує якість поїздки Smart EQ Forfour, яка є нерівномірною та трохи нижче стандарту для цього класу. Налаштування підвіски досить жорстке, тому на низьких швидкостях особливо відчуваються гострі нерівності в кабіні. Це менш проблематично на вищих швидкостях та на довшому хвилястому дорожньому покритті, але для автомобіля з такою головною метою це трохи розчаровує, що в цих умовах він не є більш комфортним.

Які двигуни та коробки передач доступні для Smart EQ Forfour?

Для Smart EQ Forfour доступна лише одна опція мотора та батареї, що знову ж таки спільна з меншою версією ForTwo. Стандартно ви отримуєте електромотор потужністю 82 к.с., який приводить задні колеса за допомогою автоматичної коробки передач (немає варіанту з механічною коробкою передач), а живлення надходить до мотора від батареї ємністю 17,6 кВт⋅год, розташованої внизу по центру автомобіля.

Як і більшість електромобілів, мотор надає потужний крутний момент – 160 Нм – з нульових обертів, що надає йому жвавість прискорення, необхідну для їзди в місті. Не потрібно також перемикати передачі, достатньо просто стиснути акселератор і насолоджуватися здатністю тримати швидкість руху в місті.

Це не перекладається на хорошу продуктивність на будь-якій швидкості. Підвищуйте швидкість на головних дорогах і доступний менший ресурс. Виїжджаючи на автостраду, EQ дійсно починає боротися. Він здатен досягати швидкості 81 миль на годину, але вам знадобиться деякий час, щоб розігнатися, і він матиме деякі труднощі утримувати цю швидкість на підйомах.

Як і більшість інших електричних автомобілів, Smart EQ Forfour також повертає енергію назад до батареї, коли  відпускається прискорювач через регенерацію. Це можна трохи модулювати, натисканням на педаль гальма, але іноді важко дотримуватися плавності і уникнути затримки реальних гальм, що може  дратувати в заторах.

Рівень комфорту та шуму

Однією з основних переваг переходу на електричний привід для автомобіля, який вже існує, є миттєве зменшення рівня шуму та покращення комфорту. Це частково вірно для Smart EQ Forfour порівняно зі звичайним ForFour, в основному через те, що бензиновий двигун досить голосний, але це далеко не є повним успіхом.

На низьких швидкостях рівень шуму досить низький. При розгоні ви почуєте лише слабкий шум від силової установки, який не є досить голосним, щоб бути дратливим, а відсутність шуму – це плюс при руху в транспортному потоці, оскільки легше почути, що відбувається навколо.

Однак, на великих швидкостях ситуація значно гірша. Силова установка залишається досить тихою, але базовий рівень шуму ForTwo стає надзвичайно відчутним. Шум шин починає зростати на великих швидкостях, нарівні зі збільшенням шуму від вітру – особливо на моделі кабріолет, так що всі переваги електричної силової установки ефективно втрачаються.

Обладнання для безпеки: наскільки безпечний Smart EQ Forfour?

EuroNCAP протестувала Smart ForFour при його запуску у 2014 році і в цілому отримала високий результат на чотири зірки. Він отримав 78 відсотків за захист дорослих та 77 відсотків за захист дітей, а завдяки задньому двигуну отримав 65 відсотків за зменшення травматизму пішоходів. EuroNCAP також присвоїла ForFour 56 відсотків за систему безпеки.

Всі моделі ForFour оснащені стандартно системою контролю стабільності ESC, передніми, бічними та шторковими подушками безпеки, а також преднатягачами ременів безпеки тільки на передніх сидіннях. Лімітер швидкості також встановлюється на всі моделі, що є корисною функцією безпеки, навіть якщо водій має протистояти спокусі вимкнути його, і асистент підйому нахилу є стандартним на всьому діапазоні.

Один з переваг Smart EQ Forfour порівняно зі стандартною моделлю полягає в тому, що на нових моделях стандартно встановлена система автоматичного екстреного гальмування для всіх версій, дуже корисна функція безпеки, особливо для автомобіля, який проводитиме більшість часу в місті та в умовах дорожнього руху.

На всіх версіях Smart EQ Forfour стандартно встановлюється комплект для накачування шин, тоді як запаска або повноцінне запасне колесо недоступні, що для деяких покупців може бути проблемою. Основна проблема полягає в тому, що для додаткового колеса немає місця, оскільки простір під днищем багажника зайнятий двигуном.

Максимальний запас ходу електромобіля Smart EQ Forfour

Звичайно, перше питання, що задається про електромобіль – це запас ходу, який є важливим фактором, і на цьому фронті Smart EQ Forfour дещо розчаровує. Акумулятор є значно меншим, ніж у конкуруючих пропозиціях – наприклад, у SEAT Mii є акумулятор з майже удвічі більшою ємністю, і це суттєво обмежує дальність поїздок.

Офіційні показники вказують на максимальний запас ходу Smart EQ Forfour у 80,7 миль згідно з більш жорсткими правилами WLTP. Це дає йому ефективний реальний запас ходу не більше 70 миль і значно менше в негативних погодних умовах. Це означає, що EQ не є реалістичною пропозицією для подорожей на довгі відстані, хоча це авто і позиціонується як міський.

Час зарядки: Скільки коштує заряджати Smart EQ Forfour?

“Позитивна сторона кожного електромобіля полягає в тому, що заряджати батарею зазвичай виявляється значно дешевше, ніж заправити бак паливом, хоча в цьому випадку вам доведеться заряджати її кілька разів, щоб проїхати таку ж відстань, яку можна проїхати на бензині.”

Огляд Smart EQ Forfour 2023: багажник

Огляд Smart EQ Forfour 2023: багажник

Оскільки Smart EQ Forfour має меншу батарею порівняно з деякими конкурентами, електромобіль має високу швидкість заряду. Він може заряджатися до 22 кВт на загальнодоступній станції зарядки і перейти від 10% до 80% ємності батареї за 40 хвилин.

Smart співпрацює з BP Chargemaster у Великобританії, і з встановленою Homecharge box  заряжається від 10% до 80% за 3 години 18 хвилин. Нічний заряд від звичайної розетки триває 8,5 години.

Оцініть статтю
х-авто - все про електромобілі
Додати коментар