Nissan Leaf: Огляд поколінь електромобіля

Найбільший автовиробник у світі, компанія Nissan, слідкує за світовими тенденціями і не відстає від ринкових потреб. Як і більшість великих корпорацій, японські розробники спрямовують свої зусилля в майбутнє, оцінюючи масштаби екологічних проблем.

Nissan Leaf: Огляд поколінь електромобіля

Nissan була одним з перших автовиробників, які повернулися до масового виробництва електричних автомобілів після кризи в автомобільній галузі 2002 року. Починаючи з 2007 року, виробництво електрокарів відновилось, а в 2009 році японці представили огляд електромобіля Nissan Leaf. В 2010 році розпочалась серійне виробництво, і завдяки високій якості та унікальним характеристикам, автомобіль завоював міжнародне визнання.

Популярність “Nissan Leaf” була підтверджена перемогою в конкурсі “Європейський автомобіль року” – 2011.

Електромобіль Nissan Leaf: огляд першого покоління (2010-2017)

Електрокари першого покоління залишаються найбільш продаваними машинами на електричному приводі в світі. Масові продажі Leaf на ринках Японії, США, Австралії та декількох європейських країнах пояснюються його функціональністю та відповідністю екологічним вимогам безпеки. Назва електромобіля перекладається як “лист” і відображає eco-friendly (дружню до навколишнього середовища) позицію компанії – автомобіль очищає забруднений міський повітря, подібно до листя дерев.

Дизайн

Дизайн електромобіля виконаний в впізнаваному стилі Nissan. Струмливі форми і скорочений кузов (хетчбек) надають японській моделі плавності та динамічності.

Дизайн Nissan leaf 2011

Відмітні риси

  • класичні для бренда “котячі очі”;
  • задні спойлер;
  • литі алюмінієві диски;
  • нахилений капот з меншими габаритами;
  • витягнуті від бампера до верхньої частини капота задні світлодіодні фари;
  • додаткові світлодіодні стоп-сигнали;
  • відсутність вихлопної труби;
  • наявність роз’єму для зарядки на капоті.

Неординарна струмливість кузова та багажника не тільки виконує естетичну функцію – такий дизайн значно знижує коефіцієнт аеродинамічного опору (до 0,28 Cx), що дозволяє електромобілю рухатися значно швидше.

Палітра кольорів: білий, відтінки сріблястого, сірий “металік”, синій, чорний, червоний.

Nissan Leaf має менш футуристичний вигляд, ніж його безпаливні “колеги” від інших виробників. При цьому, при відносній скромності дизайну, автомобіль виглядає досить сміливо, виділяючись в потоку транспорта.

Історія модифікацій Nissan Leaf

Протягом виробництва першого покоління електромобіля Nissan Leaf, модель пройшла кілька модифікацій, спрямованих на покращення її характеристик. Остання на цей час, це оновлений електрокросовер Nissan Ariya. Ця модель може конкурувати навіть з Теслою.

Серед найважливіших змін:

2013 рік – поліпшений блок силової електроніки, зменшений вага автомобіля, стало можливо заряджати його від побутової мережі, запас ходу збільшився з 175 до 199 км; 2015 рік – до лінійки додана модель зі збільшеною ємністю батареї (30 кВт/год тепер достатньо для подолання 250 км).

Загальні характеристики електромобіля Nissan Leaf

Усі електромобілі марки Nissan Leaf оснащені переднім приводом та трансмісією у вигляді одноступінчастого редуктора. Відмінною особливістю електромобілів є їх майже безшумний рух, що не завдає незручності водію та учасникам руху.

Характеристики Ніссан Ліф

Під підлогою електромобіля встановлені потужні літій-іонні акумулятори вагою приблизно 270 кг. Таке розташування забезпечує Nissan Leaf підвищену стабільність та високі показники швидкості (в порівнянні з деякими конкурентними моделями). Ємність акумулятора в моделях 2013 року випуску становить 24 кВт/год, у автомобілів, випущених після 2015 року – 30 кВт/год. Акумулятор можна заряджати як на спеціальних станціях, так і від звичайної розетки 220 В. Доступна функція швидкої зарядки DC – в такому режимі час зарядки акумулятора скорочується до 30 хвилин. Це найшвидший спосіб зарядки порівняно з живленням від побутової мережі, що дозволяє повністю зарядити електромобіль Nissan Leaf за 8 годин. Якщо до мережі підводиться напруга 380 В, то акумулятор відновиться за 3 години. Виробник гарантує безперебійну роботу акумулятора протягом 5-10 років.

Від акумулятора живиться електродвигун потужністю 109 к.с., розташований під капотом. Така потужність і винятковий крутний момент в 254 Нм дозволяють автомобілю розганятися до 100 км/год за 11,5 с. Максимальна швидкість становить 145 км/год. Запас ходу в моделях зі звичайною батареєю – 199 км, з посиленою – до 250 км. Слід також враховувати погодні умови та якість дорожнього покриття. На трасі з ямами запас ходу зменшується, а в мороз акумулятор розряджається досить швидко. Тому в суворих зимових умовах на максимальний пробіг автомобіля краще не розраховувати (хоча це не зупинило норвежців, які придбали велику партію Nissan Leaf).

Важливо знати, що Nissan Leaf не розраховані на жару, так як схильні до перегріву. Усі заявлені характеристики оптимально проявляються в прохолодну та теплу погоду.

Покупці відзначають зручне підвішення (база – Nissan Juke), хорошу амортизацію, а також економічність моделі. Nissan Leaf стійкий на поворотах, впевнено розганяється і швидко перестроюється з ряду в ряд.

З мінусів варто зазначити:

  1. Невеликий дорожній просвіт.
  2. Обмежений запас ходу (автомобіль не призначений для подорожей на великі відстані).
  3. Швидке розряджання батареї в холодну погоду.
  4. Знижена форма даху (що створює дискомфорт для пасажирів, які сидять ззаду).

Розміри та оснащення Nissan Leaf

“Nissan Leaf” призначений для міських умов і є досить вмістимим п’ятидверним сімейним автомобілем з типом кузова хетчбек. Довжина кузова становить 4445 мм, ширина – 1770 мм, висота – 1550 мм. Вага залежить від типу батареї і варіюється від 1475 кг до 1516 кг (найбільш важкі моделі зі збільшеним обсягом акумулятора).

Розміри та оснащення Nissan Leaf

У електрокарі комфортно розмістити п’ять осіб – водія і чотирьох пасажирів. Однією з переваг Nissan Leaf є багажник з підвищеною ємністю (завдяки відсутності паливного бака). Об’єм не є рекордним (355 л), але вільного місця достатньо для короткої поїздки. Якщо зняти задні сидіння, обсяг можна збільшити до 720 л.

На капоті електрокара знаходяться роз’єми для зарядки двох типів – звичайної та прискореної. Салон Leaf мало відрізняється від внутрішнього обладнання машин, які їздять на пальному паливі. Автомобіль оснащений стандартним, регульованим за висотою кермом, автоматичною КПП, дворівневою сенсорною приборною панеллю та педалями газу і гальма. Автомобіль представлений у двох комплектаціях – стандартній і SL.
Дизайн Ніссан Діф всередині

До “бази” входять:

  • 6 подушок безпеки;
  • 4 колонки аудіосистеми;
  • клімат-контроль;
  • електричні склопідйомники;
  • рульове управління з підсилювачем;
  • електропривід зовнішніх дзеркал;
  • “розумні” системи (Nissan Brake Assist, Hill Start Assist, ESP і інші);
  • доступ без ключа;
  • ввімкнення електродвигуна кнопкою Start / Stop (так як двигун безшумний, подається звуковий сигнал).

Розширена комплектація SL доповнена спеціальними “фішками”:

  • електропідйомники на всіх склах;
  • круїз-контроль;
  • підігрів скла і дзеркал;
  • електропривод крісел;
  • кондиціонер;
  • зв’язок за допомогою Bluetooth.

Всі функціональні кнопки та панелі розташовані з урахуванням максимальної зручності для водія. Так, спідометр переміщений до переднього скла, щоб можна було контролювати швидкість, не відводячи погляду від дороги. Всі важливі кнопки та кермо підсвічені світлодіодами.

Вартість Nissan Leaf у світі

Ціна на електромобіль Nissan Leaf першого покоління варіюється від 23 до 29 тисяч євро. Модифікована модель зі зміцненим акумулятором обходиться дорожче приблизно на 2000 євро.

Відносно невисока вартість, відсутність необхідності в технічному обслуговуванні та комфортне водіння робить модель найпопулярнішою на ринку електрокарів. Щороку в світі продається приблизно 40 тисяч “Лифів”, а в 2014 році “японець” став найбільш продаваним автомобілем – своїх власників знайшла 61 тисяча електромобілів.

Починаючи з 2014 року, в Китаї випускається репліка “Nissan Leaf” під назвою Venucia E30. Це результат спільного виробництва компанії Nissan і китайського автоконцерну Dongfeng. Вартість копії авто становить 400 тисяч юанів або 2,2 млн рублів.

В Україні вартість Нисан Лиф бу стартує від 10 000$ в гарному стані. Можно взяти й дешевше, але з дуже малим автономним пробігом. На сьогоднішній день, офіційно завозять

Nissan Ariya від 39 000$.

Електромобіль Nissan Leaf: огляд другого покоління (з 2017 року до сьогодні)

У вересні 2017 року відбулась офіційна презентація нового покоління електрокарів Nissan Leaf у оновленій версії. Розробники авто другого покоління врахували недоліки першої версії та доповнили автомобіль новітніми технологіями на базі системи Nissan Intelligent Mobility. У виробництві електроавтомобіля беруть участь заводи в Японії, Великобританії та США.

Оновлений автомобіль був тепло зустрінутий експертами і в 2018 році отримав премію World Green Car. “Nissan Leaf” отримав почесні 5 зірок за рівень безпеки – для пасажирів при зіткненні та для навколишнього середовища.

Дизайн і габарити

Дизайн не зазнав суттєвих змін. Це все той же “хижий” і виразний п’ятидверний хетчбек з великими світлодіодними фарами, посиленим підсвіткою найдрібніших елементів і звуженим кузовом з низьким коефіцієнтом лобового опору. Корпус став гострішим, з’явилась виразна кутовість, що надає Leaf динамічний і агресивний вигляд. Незмінним залишився наполовину чорний багажник. Задні фари – також світлодіодні, з широким охопленням через весь бампер. Розмір литих дисків варіюється – 16 або 17 дюймів.

Ніссан Ліф 2018

Електромобіль випускається в широкій колірній гамі. В цілому весь дизайн “Nissan Leaf” виконаний в ультрасучасному стилі “hi-tech”. Зі своїми чіткими формами і строгими гранями електромобіль виглядає просто і недурно, але може спокійно змагатися з іншими екземплярами цього ряду.

Nissan Leaf другого покоління став масивнішим, що виправдано збільшеною потужністю та прохідністю. У автомобіля наступні розміри кузова: довжина – 4490 мм, ширина – 1790 мм, висота – 1540 мм. Вага становить 1535 кг. Об’єм багажника збільшено до 435 л. Висота дорожнього просвіту тепер становить 150 мм, що значно розширює можливості “Ліфа”.

Комплектація

Розробники Nissan приділили основну увагу “начинці” автомобіля. Передні сидіння оснащені зручними підлокітниками, а ззаду розташований вмісткий тримісний диван. Виробник врахував деякі недоліки конструкції і збільшив вмісткість салону. Тепер там можуть з комфортом розміститися п’ятеро людей.

Внутрішнє оснащення удосконалено, і салон став більш функціональним і зручним.

Крім того, акцент було зроблено на поліпшенні характеристик батарей, встановлених в автомобіль – вони відрізняються від тих, що були в першому поколінні, застосуванням хімічних складів третього покоління. На ринку представлені моделі з батареями об’ємом 40 і 62 кВт/год.

Модель з батареєю 40 кВт/год забезпечує високу продуктивність та запас ходу, дозволяючи пройти до 350 км на одному повному заряді. Потужність електродвигуна становить 150 к.с., а високий крутний момент (320 Нм) перевищує аналогічний показник моделей інших виробників. Nissan Leaf розганяється з місця миттєво і до 100 км/год розганяється за 7,9 секунди. Максимальна заявлена швидкість становить 144 км/год.

На цьому розробники “Ніссан” не зупинилися: ємність батареї збільшилася до 62 кВт/год. Такий автомобіль вже може вимірятися силами з гоночними машинами. До 100 км авто розганяється за 7,3 секунди, а максимальна швидкість досягає 157 км/год. Такі показники стали можливими завдяки електричному двигуну потужністю 217 к.с. та рекордному крутному моменту серед “Ліфів” у 340 Нм. Мотор став легше на 15%, і в поєднанні з АКБ надає запас ходу в 385 км. Це одна з найшвидших і найманевреніших машин в лінійці.

Батарею можна заряджати у трьох режимах з використанням різного обладнання: зі спеціальної заправочної станції, домашньої мережі (220В – 16 годин, 380В – 8 годин) та за допомогою прискореної системи DC (40 хвилин). Спеціалісти постійно підвищують якість, ефективність та ємність літій-іонних батарей, а також розробляють нові типи бездротових зарядних пристроїв. Всі ці заходи дозволяють усунути такий недолік електрокарів, як можливість рухатися тільки в межах обмеженого простору. В Європі уже немає проблем зі станціями швидкої зарядки: у 2019 році на території країн європейської частини континента їх було понад 2300.

Дійсно, у другому поколінні “Nissan Leaf” була додана корисна функція, коли літій-іонна батарея може використовуватись як джерело електрики для зарядки невеликої побутової техніки.

Моделі “Nissan Leaf” другого покоління також оснащені переднім приводом, автоматичною КПП та одноступінчастим редуктором, що зберігає всі позитивні якості першого покоління, такі як висока динаміка, хороша підвіска, стабільність на поворотах та зручне керування.

Значною перевагою оновленої “Nissan Leaf” є система Nissan Intelligent Mobility, що спрямована на створення екологічного “розумного” автомобіля, який стане незамінним помічником водію і максимально знизить ризик аварійних ситуацій. Оновлений “Nissan Leaf” може перейти на автономне керування, контролюючи безпеку своїх пасажирів і звільняючи водія від стресу, пов’язаного з постійним перебуванням за кермом. В автомобіль “Nissan Leaf” другого покоління з системою Nissan Intelligent Mobility включено такі опції:

  • Система ProPilot, яка забезпечує безпеку під час переміщення по шосе. Тепер у межах одного ряду траси можна їхати в автоматичному режимі. Швидкість регулюється залежно від потоку руху, з дотриманням заданої дистанції до транспорту, що знаходиться попереду. При небезпечних ситуаціях “Nissan Leaf” зупиниться, а після усунення перешкоди автомобіль продовжить рух.
  • Автоматичне паркування ProPILOT Park. Функція автопаркування допоможе водію справитися навіть зі складними умовами в обмеженому просторі. Опція активується одним натисканням кнопки на приладовій панелі. Керування, гальмування і маневрування при розвороті виконуються у безпілотному режимі.
  • E-педаль, яка дозволяє як розганятися, так і гальмувати. “Розумною” зробили типову педаль газу, причому для прихвату швидкості слід вдавати e-педаль, при гальмуванні – слабко ослабити натиск та для зупинки – зняти ногу з педалі. Зупинити таким чином “Nissan Leaf” можна і на підйомі: після продовження руху електромобіль не повертається назад. За бажанням водія функцію можна деактивувати.

Також звернено особливу увагу на безпеку пасажирів та водія від можливих травм при дорожніх пригодах. Крім посиленої жорсткої конструкції кузова та вже наявних у моделях першого покоління систем безпеки (ESP і EBD), забезпечена ціла система внутрішньої захисту:

  • шість подушок безпеки (SRS);
  • посилені рама та підголовники всіх сидінь;
  • вдосконалені ремені безпеки з трьохточковою фіксацією;
  • пасажирські сидіння з обмеженням навантаження.

Крім того, майже повністю усунута ймовірність ураження струмом при можливих несправностях. Літій-іонні батареї захищені спеціальною оболонкою, яка при зіткненні уникне контакту елементів живлення з людиною. Батарея додатково підвищує жорсткість підвіски та, відповідно, міцність конструкції електромобіля.

Загалом, оновлений “Nissan Leaf” втілює концепцію “інтелектуальної мобільності Nissan”, забезпечуючи комфорт, безпеку та екологічність, а також нульовий викид шкідливих речовин в атмосферу. Ціни на електромобіль “Nissan Leaf” другого покоління починаються від 30 тисяч доларів на американському ринку і від 32 тисяч євро – в Європі. Завдяки всім цим перевагам у 2020 році “Nissan Leaf” є одним з лідерів на ринку електрокарів.

Оцініть статтю
х-авто - все про електромобілі
Додати коментар